Contact center Medewerker
Elke dag kom je met mensen in contact of dit nou gepland is of niet. Bijvoorbeeld een gesprekje met de buurvrouw of met de buschauffeur. Of juist geplande afspraken zoals bij de tandarts of je oma. In alle gevallen heb je contact met een ander mens en kan je door zijn of haar verhalen geroerd, geïnspireerd of geprikkeld raken. Wanneer contact met anderen je erg ligt, zou je hier je beroep van kunnen maken door middel van de opleiding Contactcenter Medewerker.
Train je skills
Je zou allicht denken dat de functie contactmedewerker, ook wel callcenter medewerker, voor iedereen een optie is. Echter vereist het meer vaardigheden dan je in eerste instantie misschien zou kunnen bedenken. Zo heeft iedereen van moeder natuur een mond gekregen om te praten, maar hoe je deze in deze functie het beste kan gebruiken is niet aan iedereen. Daarom is het prettig om je talenten daarin te trainen. Wat zijn de juiste dingen om te zeggen en wanneer zeg je wat. Daarnaast is het van belang dat je leert hoe je dit allemaal administratief dient te registreren.
Tweedeling
Zoals hierboven genoemd, bestaat een functie van Contactmedewerker uit twee delen dit is ook terug te vinden in een tweedeling binnen de opleiding. Het eerste deel bestaat uit het Administratief Medewerker deel en is daardoor op de theorie gericht. In het tweede deel draait het om de praktijk. In totaal zal je gemiddeld negen maanden bezig zijn met het stuk van de Administratief Medewerker en drie maanden met het praktijkgedeelte. Hoe dit uitpakt hangt natuurlijk af van je eigen discipline en hoe vlijtig en daadkrachtig je je stort op de huiswerkopdrachten. Want naast de contacturen tijdens de lesmomenten, dien je thuis ook flink aan de bak te gaan om je doel, gediplomeerd Contactmedewerker, te bereiken.